fredag 22 november 2013

om vänskap






Visst är det konstigt hur snabbt man kan fatta tycke för någon? Ena dagen har man ingen aning om att en person ens existerar, för att andra få ett leende på läpparna bara någon nämner personens namn. Hur uppstår vänskap egentligen, vad är det som gör att man blir vänner? Jag brukar minnas första möten med nya människor och efter ett tag blir jag och du ett självklart vi, men när händer det? Hur händer det? Vad bestämmer att man blir kompisar? Oavsett när, varför eller hur det händer, är jag så glad över de jag nyss fått. Efter en vecka med tusentals leenden, ett gapskratt en rolig kommentar bort och mer nya upplevelser inklämda på en dag än vad jag vanligtvis är med om på en månad, är jag hemma i Sverige igen. Veckan i Tyskland gav mig så mycket, är så tacksam över att jag fick chansen att åka och lära känna nya, helt underbara vänner. 


1 kommentar:

  1. Åh känner igen den känslan så väl. Vissa människor bara fastnar i ens liv.

    SvaraRadera