torsdag 1 augusti 2013

jag vaknade en morgon från en dröm jag hade. Jag drömde att jag kunde sjunga, men det kan jag inte.



Den första augusti förblev grå och tung, trots att vi sjöng för full hals bland stekoset en värdefull timme. Den förblev en klump i halsen och brännande ögon som ville tömmas på mörka moln. Trots att jag vandrade med en vacker röst i öronen förblev mina steg tunga. Jag antar att vi allihop har grå dagar ibland, och att det då är lättast att låta de mörka molnen komma fram för att sedan kunna njuta av den friska doften som kommer efter ett sommarregn.

2 kommentarer:

  1. svar
    Hatamana är en lek, det stämmer! Den är lite svår att förklara men i korta drag kan man säga att man "skickar" en Hatamana på någon, som ska ta emot den med en viss hälsning och sedan skicka vidare :)

    SvaraRadera